Årsmöte 2020! | Sverigedemokraterna i Alvesta

Årsmöte 2020!

Idag den 2020-02-09 hade Sverigedemokraterna Alvesta sitt årliga årsmöte. Vi började dagen med att avnjuta en uppskattad sopplunch med tillhörande fika. Därefter startade mötesförhandlingarna, där vi sammanfattade året som gått med verksamhetsberättelse från bl.a. styrelsen och fullmäktigegruppen. Mötet avklarades utan komplikationer, och den nya styrelsen valdes av ett enhälligt årsmöte. Vi avtackade även de som suttit i styrelsen under 2019 med varsin blombukett.

Stort tack till alla medlemmar som dök upp, samt till Krister Salomonsson och Jeanette Schölin som agerade mötesordförande och mötessekreterare. Tack även till valberedningen och revisorerna som gjort ett fantastiskt arbete, och tack till er som suttit i styrelsen under 2019. Och givetvis – ett stort lycka till till den nyvalda styrelsen!

Förberedelser i full gång

Gruppledare Robin Berg föredrar det parlamentariska arbetet under 2019.

Den nyvalda styrelsen. från v.t.h: Robin Berg (suppleant), Oskar Andersson (2 vice ordförande), Nellie Nieminen
(ledamot), Arvid Nikolausson (ordförande), Lena Nikolausson (ledamot), Jens Arnebert (2 suppleant), Lars
Eriksson (3 suppleant). Frånvarande: Oscar Hildingsson (vice ordförande)