Medlemsinformation efter valet | Sverigedemokraterna i Alvesta

Medlemsinformation efter valet

Hej alla gamla och nya medlemmar!

Det har varit en väldigt intensiv valrörelse för alla inblandade. Samtidigt har det varit otroligt roligt, och vi är väldigt nöjda med den insats vi gjort, och det valresultat vi fick. Vi kan numera titulera oss som Alvestas tredje största parti, och den nya fullmäktigegruppen är i full gång med att diskutera hur arbetet kommer att läggas upp framöver. Det råder en överlag god stämning i föreningen, och vi är övertygade om att det är mycket starkare och bättre SD Alvesta som tar plats i kommunfullmäktige under kommande mandatperiod.

För föreningens del så innebär mellanvalsperioden att vi bl.a. kommer att ägna oss mer åt medlemsvärvning och medlemsvård, och se till att alla känner sig nöjda med sitt medlemskap. Vi har flera idéer och vi hoppas kunna få ut information så snart som möjligt! Det kommer även redan nu att påbörjas arbete med att hitta nya kandidater till kommande val, både till fullmäktige 2022 och till kommunföreningens styrelse, som väljs på årsmötet i början av varje år. Jag hoppas att jag får se flera av er under kommande medlemsevenemang! (Är ni nyfikna på verksamheten så går det även givetvis alltid att hitta en tid för en fika på tu man hand.)

Tills dess, stort tack för ert stöd och för att ni valt att bli eller fortsätta vara medlemmar – det betyder otroligt mycket!

Arvid Nikolausson, Ordförande Sverigedemokraterna Alvesta